Szaszkó Gabriella: Maradj velem!

David ​​Pennington a saját szabályai szerint él: sikeres író és öntörvényű alak, aki mindenkit távol tart magától, a bátyját, Christ kivéve. David élete azonban teljesen felborul, amikor Chris, a sikeres manhattani ügyvéd öngyilkosságot követ el a saját lakásában. Látszólag semmi sem indokolja a szörnyű tragédiát, hiszen a testvére mindig rendezett életet élt, sikeres volt a munkában és a magánéletben egyaránt. David úgy dönt, megírja családjuk történetét, és megpróbál válaszokat találni Chris tettére. A nyugodt visszaemlékezést azonban bátyja volt menyasszonya, Amy megjelenése szakítja félbe. Ahogy David egyre mélyebbre merül a múlt sötét bugyraiban, és szembenéz a családjában történt szörnyűségekkel, Amy és ő egyre közelebb kerülnek egymáshoz… Túl lehet-e lépni a múlt sebein és fájdalmain egy új élet reményében? Fel lehet-e dolgozni egy szeretett testvér halálát? Lehet-e jövője egy olyan kapcsolatnak, mely egy ilyen tragédia árnyékában születik? Vajon David képes lesz lezárni a múltat, vagy örökre a szörnyűségek rabjává válik?



Mikor megkaptam a megkeresést, hogy írnék-e a könyvről, figyelmeztettek, hogy komoly témákat dolgoz fel. Gondoltam oké, sok ilyet olvastam már, nem fog megrázni. De van, amire nem lehet felkészülni. Azt hittem, itt-ott lesz egy két családi titok vagy tragédia, de nem, ez a könyv elejétől a végéig megrázó és alapjaiban rengeti meg az ember képét önmagáról, a családról, a világról és úgy igazán mindenről.

A Maradj velem! két szálon fut: az egyik a jelenben, ahol Davidnek meg kell küzdenie a bátyja elvesztésével, a másik a múltban, amit David emlékein át láthatunk, amelyeket papírra vet, és azt az utat járja be, amely elvezetett a tragikus eseményig.

A visszaemlékezős részek nekem jobban tetszettek, szerintem úgy is megállták volna a helyüket, ha önálló regényként, jelen időben játszódik a történet, de így jobb volt, mert láthattuk, az évek múlásával mi lett az eredménye a múltban történteknek. Ez a történetrész annyira fájó és torokszorító volt, hogy szinte végig a sírás fojtogatott. Megmutatta, hogy mehet tönkre három élet egyvalaki problémái miatt, és szerintem valósághűen, szinte már hátborzongatóan valósághűen írta le a családon belüli erőszakot elszenvedők mindennapjait. Spoiler, jelöld ki: Kicsit meglepő volt, hogy a szokásos apa berúg, és bántalmazza a családot dolog helyett itt az anyuka volt a bántalmazó fél. Ez így még szívet tépőbb volt, látni az apa szenvedéseit, ahogy próbál, de nem tud jobb életet biztosítani a fiainak. Érdekes volt a külvilág reakcióit olvasni, hogy mindenki az apát okolta, az anyát féltette, mikor a felét sem tudták... Ebben a részben Chris nagyon közel került a szívemhez, odavoltam érte, ahogy a testvérét védelmezte, gyönyörű volt.

Képtalálat a következőre: „domestic abuse tumblr”

A jelenben játszódó részeket is kedveltem, mert mint fentebb írtam, megmutatták a múltban kapott sebek hosszútávú következményeit. Érdekes volt, hogy egyből belecsaptunk a közepébe, nem ismertük meg és jártuk végig Chris felnőttkori szenvedéseinek útját, hanem csak visszaemlékezésekből kaptunk választ a kérdésekre, de szerintem ez jó volt így. Ebben a részben Amy lett a kedvencem, bár Daviddel való kapcsolatát nem nagyon tudtam hova tenni. Tetszett David szembesülése a múltja meghatározó szereplőivel, és a sérelmek boncolgatása. Mégis egy kicsit untam ezeket a részeket, mert majdnem mindegyik ugyanazt a sémát követte: felkelés - ivás - írás - alvás. Nyilván ez valósághűen tükrözi a gyászolók napirendjét, amikor nem tudnak mit kezdeni magukkal és folytatni az életüket ott, ahol abbahagyták, de így leírva a tizedik ilyen már kicsit unalmas volt számomra. De ennyi legyen a legnagyobb baj, mert a regény ettől függetlenül még mindig teli találat, tíz csillagos kedvenc lett. :)

Hamarosan egy interjút olvashattok a blogon a Maradj velem írónőjével, Szaszkó Gabriellával. :)

Kedvenc idézetek

Szeretném, ha az élet igazságos lenne, de nem az.

Csak turkáltam a mázat, nem is kívántam annyira a tortát, de ettől ottmaradtam velük, és hagytam, hogy próbáljanak jókedvet hazudni a szar világba.

Az égen szürke felhők sorakoztak a fülledt meleg ellenére, amelyek akár egy vihar előjelei is lehettek. Akartam, hogy tomboljon az égi háború, egyszerűen gyűlöltem, hogy lehet szép idő is, miközben a bátyám nincs életben.

Szereplők



INFORMÁCIÓK
Kiadó: Maxim
Oldalszám: 416
Megjelenés éve: 2016


★★★★★★★★★★ (10/10)

A bejegyzés a Maxim Kiadó jóvoltából jöhetett létre

1 megjegyzés:

  1. Fuu, ez a bejegyzés talán még jobban felkeltette az érdeklődésem a regény iránt. Nagyon jó értékelés lett! :)

    All the love xx
    Barby

    VálaszTörlés